onsdag 26 maj 2010

It Aint Over Until The Fat Man Sings

Visserligen är det tänkt att det här ska skrivas texter som rör allt som har med Världsmästerskapen i Sydafrika att göra. Men, och det finns alltid ett men, lite Zlatansurr ska vill väl lyckas trycka in inom ramen också? Okej, tack.

Om Zlatans vara eller icke vara i Barcelona är i dagsläget i princip omöjligt att sia om. I förrgår var det Man City, igår var det Milan för att senare på eftermiddagen vara Barca igen och idag vill Zlatan tydligen lämna Katalonien och alltså leta grönare gräss efter endast en säsong i klubben. Och mitt i det här står Zlatans agent Mino Raiola. Mannen som sägs ha fått 10% av kakan när Zlatan lämnade Inter för spel i hela världens kelgris Barca. Och då känner jag lite så här; får man, låt oss hålla igen här, 50 miljoner för att se till att Zlatan hamnar där han vill hamna så tycker jag man ska vara glad och kanske till och med bjuda på lite mer än vad som står i ens arbetsbeskrivning.

Och det gör Zlatans agent, med råge dessutom. I en intervju med Sportbladet säger Raiola idag följande:

Klubbarna behöver inte ringa mig varje dag och fråga om det. Det vore som att ringa till Louvren och fråga om Mona Lisa är till salu. Ett museum som Louvren köper inte heller en unik tavla för 700 miljoner kronor för att sälja den för 800 miljoner kronor ett år senare.


Han levererar vidare. På frågan utifall han tror att Zlatan kommer att spela i landslaget igen svarar han:

Jag vet inte. Om jag kan bidra på något sätt till ett ja så ska jag göra vad jag kan. Men Zlatan är inte 19 år längre. Jag har försökt brotta ner honom några gånger, men tyvärr är han mycket, mycket starkare än mig – och eftersom jag är intelligent – så är jag smart nog att inte försöka mig på den brottningsmatchen igen.





Vi lär höra mer av Zlatans kompis innan sommaren är över.

/Ledley

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar