tisdag 25 maj 2010

Hjärtligt välkomna

Vore det inte jävligt skoj om vi två startade en blogg där vi skrev om fotboll, frågade James.

Kul att du tar upp det. Jag hade tänkt fråga dig om du är sugen på att fixa till något nu runt fotbolls-VM, svarade jag.


Och här är vi nu, med en plats på worldwideweb som vi valt att döpa till fouryearssincelast.blogspot.com. Här tänkte vi reflektera över vad vi finner intressant av det som händer borta i Sydafrika innan, under och efter det att domaren har blåst av finalmatchen som kommer att gå av stapeln i Johannesburg.


Vi är gravt fotbollsintresserade både två. Inte så där att vi tänder till när det är dags för stormatcher, utan vi sitter inne på vad jag tror skulle vara rättvist att kalla ett genuint fotbollsintresse. Min kollega och vän James här till exempel är den typen av människa som associerar namnet James till Englands grovjobbande hårdskjutande mittfältare James Milner och alltså inte till James Dean.


Mitt nick, Ledley, bottnar i en sådan enkel sak i att jag tycker att Ledley King är världens eleganste mittback.

Men dåså, en kort presentation av mig (den andre fyller förhoppningsvis i inom en snar framtid) och sedan ska vi sluta skriva om oss själva och istället fokusera på vad det här egentligen handlar om. Världsmästerskapet i fotboll 2010. Here we go.

Jag; körd genom fotbollsfiltret.


Favoritlag över allt annat: IFK Göteborg


Sympatiserar även med: Tottenham Hotspur FC och BK Bollklubb.


Första klara fotbollsminne: När jag sex år gammal skulle dra iväg en vänstervolley, missade, motståndaren ute på fritids gräsmatta (som förövrigt var jämnare och grönare en Ullevis) missade han också och sparkade istället på mitt ben som gick av på två ställen. Veckan efter, med vänster ben gipsat upp till ljumsken, tog pappa med mig till Gamla Ullevi och där fick jag se Blåvitt slå tillbaka Norrköping med 2-0. Fantastiskt.

Favoritspelare: Ragnar Sigurdsson, Ledley King, den kroatiska triangeln i Spurs (Mordric, Corluka, Kranjar), Yoann Gourcuff och Zlatan Ibrahimovic.

Då tackar jag för mig och så hoppas jag ni hänger med hela vägen fram i mål. By the way, vilka tror ni tar hem det här?

/Ledley

2 kommentarer:

  1. Tyskland är Tyskland men frågan är om inte skadan på Ballack är ett väl stort avbräck? Fast har man en gubbe i truppen som heter Holger Badstuber så kan naturligtvis vad fan som helst ske!

    SvaraRadera